Pielgrzymka zorganizowana przez Akcję Katolicką naszej parafii

do

Łańcuta, Jarosławia i Leżajska.

1 maja 2004

W pierwszy dzień maja, w święto Józefa Robotnika, nasz Parafialny Oddział Akcji Katolickiej z parafii pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Krośnie-Turaszówce zorganizował dla wszystkich chętnych pielgrzymkę do Łańcuta, Jarosławia i Leżajska. Przepiękna, słoneczna majowa pogoda gwarantowała udaną podróż. Opiekę duszpasterską objął ksiądz proboszcz Julian Bieleń. Celem naszej pielgrzymki były dwa sanktuaria - w Jarosławiu i Leżajsku oraz zamek w Łańcucie.
Wyruszyliśmy o 6 rano, by po dwóch godzinach zameldować się w Łańcucie, przy pałacu Lubomirskich i Potockich. Wolny czas wykorzystaliśmy na spacer pałacowymi alejkami. Dwugodzinne zwiedzanie wnętrz zamkowych, oranżerii, stajni i powozowni było dla niektórych dosyć męczące, ale zmęczenie wynagradzały widoki wspaniałych komnat i pałacowe wyposażenie.
Jarosław - jedno z najpiękniejszych miast polskiego renesansu. Tu odwiedziliśmy przede wszystkim łaskami słynącą Pietę - Matkę Bożą Bolesną w kościele oo. Dominikanów. Później byliśmy na słynnym jarosławskim rynku, zwiedziliśmy cerkiew greckokatolicką pw. Przemienienia Pańskiego, kościół farny oraz kościół i klasztor ss. Benedyktynek. O godzinie 16 byliśmy już w Leżajsku. Pierwszym punktem było klasztorne muzeum poświęcone m. in. bp. Ignacemu Tokarczukowi. Po nabożeństwie majowym wysłuchaliśmy krótkiego koncertu na słynnych leżajskich organach, potem wzięliśmy udział we Mszy św. koncelebrowanej przez naszego księdza proboszcza.
Wyjazd z Leżajska nastąpił o godz. 19, a już po dwóch godzinach jazdy byliśmy w Turaszówce. Nasz nieoceniony kierowca, pan Kazimierz, prowadził szybko i bezbłędnie. Wielkie słowa uznania należą się naszemu prezesowi POAK, p. Józefowi Zajączkowskiemu, organizatorowi naszych pielgrzymek. Tylko ten, który kiedykolwiek organizował pielgrzymki lub wycieczki wie, ile trzeba włożyć pracy w takie przedsięwzięcie. Wkrótce następne pielgrzymki - szczegóły w naszej gazetce i w niedzielnych komunikatach.

Poniżej przedstawiamy kilka zdjęć z pielgrzymki. Aby powiększyć fotografię, należy "kliknąć" myszą jej miniaturkę

"Zdjęcie rodzinne" uczestników pielgrzymki przed pałacem w Łańcucie.

Pergola w parku pałacowym w Łańcucie.

Oranżeria pałacowa w Łańcucie

Uczestnicy pielgrzymki przed oranżerią

Platan w łańcuckim parku

Bazylika w Leżajsku

Chwila odpoczynku

Pielgrzymi w Leżajsku

Opuszczamy leżajską Bazylikę

Zapraszamy na następne pielgrzymki.